Societas Iuris Publici Europaei (SIPE), an association of European Public Law Scholars, was founded in Frankfurt/M. in April 2003. The goal of the society, as an academic forum, is to discuss and clarify questions of public law in Europe including its impact on the legal system as a whole. The articles of the association as well as further information are available online at http://www.sipe-online.eu

La Societas Iuris Publici Europaei (SIPE) est une association académique fondée par des publicistes européens en avril 2003 à Francfort/M. Elle a pour objet l’étude du droit public en Europe ainsi que ses incidences sur l’ensemble des branches du droit. Les Statuts de la SIPE et autres informations utiles peuvent être consultés sur internet: http://www.sipe-online.eu