Agreement and Conventions between the State and Religious Groups: Tools and Results
Venerdì, 06 Dicembre 2019

The seminar will provide for an overview of the definitions and analysis of the agreements between the State and religious and identity groups, comparing some national experiences. It will focus on the special rights, with particular regard to exemption rights. Religiously based rules will be explored, as interpreted by case law, in order to contribute to the understanding of their impact on the legal systems.

Luogo: Università degli Studi di Trento, Palazzo di Sociologia, Sala Professori, Via Verdi 26, Trento - ore 9:00