Parliaments in asymmetric a “federal” systems: How ow to combine differentiation with parliamentary representation
Martedì, 30 Aprile 2019

h. 9.00 – Session on “The sustainability of parliamentary arliamentary representation in asymmetric contexts: Europe and beyond”

Chair: Pietro Pustorino (LUISS)

Speakers:

9.00-9.30 – Richard Bellamy (European University Institute, Differentiated Integration as a Fair Scheme of Cooperation

9.30-9.50 – Giuseppe Martinico (Sant’Anna, Pisa), Parliaments in asymmetric federal states

9.50-10.10 – Nicolas Besly (UK House of Lords), Representation at Westminster after devolution: the case of EVEL

10.10-10.30 – Discussants: Robert Schütze (Durham Law School and LUISS) and Cristina Fasone (LUISS)

11.00-11.30 – Coffee Break

11.30-12.40 – Roundtable on “The European Parliament and representative democracy in a ‘multi- speed’ Union”

Chair: Nicola Lupo (LUISS)

Speakers: Francesco Cherubini (LUISS), Gianluca Contaldi (University of Macerata), and Elena Griglio (Senate of the Italian Republic)

12.40-13.00 – Conclusion: Stéphanie Hennette-Vauchez Hennette (Université Paris Nanterre) and Antoine Vauchez (Université Paris 1 - Pantheon Sorbonne)

Luogo: LUISS Guido Carli School of Government, Sala del Consiglio, Viale Pola 12, Roma - ore 9:00